vasárnap

Vasárnap

Pulykamellet vettem még pénteken, felszeleteltem ujjnyi vastag szeletekre, az apraját pedig kínaiasan egészen apró csíkokra. A szeleteket megszórtam fokhagyma porral és kínai fűszer keverékkel. Olajban eltéve pácolódott 2 napot. A csíkokat is megöntöztem egy kis szója szósszal és olajjal, úgy tettem el.
Délben az apró húst pirítottam vokban, elé 2 gerezd fokhagymával.
Köret sült tészta. 1 kisebb sárgarépa vékony szeletre, 1 kisebb hagyma karikára, 3 gerezd fokhagyma. Előkészítés után akkor dobom a vokban forró olajba, mikor már majdnem jó a (1/2 kg) kifőtt tészta. Összeforgatom egy jó adag szója szósszal és még pirítom agy kicsit.
Délután kipróbáltuk az új öntöttvas grilltárcsát. Csináltam sült padlizsánt feta sajttal, aztán grillezett zöldségeket (alma, paradicsom nem volt benne, helyette kevés zeller + zellerszár, kis oregano, a végén balzsamecet); és megsütöttem a hússzeleteket. Akkor jó, ha elég vastagok a szeletek, és időben levesszük a tűzről, különben könnyen kiszárad! Volt még hozzá főtt újkrumpli, akinek nem tetszik a rozskenyér.

Nincsenek megjegyzések: