vasárnap

vasárnap

Ma elég faramuci nap lesz.

A délelőtti gyümölcsöt én szinte mindig 2 almával oldom meg.

Délben ugyanis Lencsi énekel a Teleki sírnál, Besnyőn. 2 előtt tehát nem érünk haza, 5re meg vendégek jönnek.
Ezért viszek magunkkal szendvicseket a gyerekeknek, úgy se reggeliztek (rendesen?). Magunknak pedig sajtokat almával.
A vendégeket pedig meglepem egy estebédes grillel.
Be van pácolva
4 db nyelvhal: 1 citrom reszelt héja és leve, reszelt gyömbér, citromfű, bazsalikom, fokhagyma, olívaolaj.
2 db szűzpecseny 5 centis gurigákra vágva, baconba göngyölve(fogpiszkálóval rátűzve: rozmaring, kakukkfű, fokhagyma, kevés gyömbér, kevés szójaszósz, olívaolaj)
Ha kapok padlizsán, azt fogok még vékony szeletben, v karikára, kevés olajon megsüni.
Ha jó idő lesz, grillen, ha nem teflonban.
A halnak nem kell, csak pár perc, a húst pedig csak a két talpán sütöm 5-6 percig, látszik a színe, ahogy átfehéredik.
Nyers zöldségekből sali, vagy gyufaszálra vágva, roppanósra grillezve, serpenyőben.
Hagymás, rozsos kenyeret sütöttem hozzá, de mi abból csak keveset kapunk.

Végül lusta voltam elővenni a grillt, így bent sütöttem.(a húst úgy lehet könnyen ellenőrizni, átsült-e, hogy amíg nyers, sokkal ruganyosabb. Akkor viszont le kell venni, mert kiszárad, és élvezhetetlenül kemény, rágós lesz.)Zöldségeket is hirtelen pirítottam vokban káposzta(lila), zeller, póréhagyma, fokhagyma+gyömbér, pritamin, cukkini sorrendben. A végén rá egy pici cukor, só, kevés szójaszósz, kevés balzssamecet. Ha ez kiforr, kész. Még meghintettem egy marék snidlinggel. 10 perc vagdosás, 15-20 perc pirítás nagy lángon!

Nincsenek megjegyzések: