csütörtök

péntek

Pizza

tészta:
  • 5 dkg élesztő
  • 1 dl cukros, langyos tejben felfuttatva
  • 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 60 dkg rétesliszt
  • 1 dl olivaolaj
  • 1-2 dl víz
  • 1 kkanál só
kence:
  • olaj
  • 1 fej hagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 kis doboz paripüri
  • víz
  • só,delikát, cukor, bors, oregano, gyömbér, kínai keverék...
A tészta kicsit sok lett egy nagy tepsihez, de mivel este 1/2 9-kor álltam neki, nem pöszmötöltem más formákkal. Kikentem a tepsit kis olajjal, beleengedtem a formára nyújtott, nyújtófára szedett tésztát, úgy hogy mindenütt kilógott 2-3 cm. Az élek tövébe füstölt korbács sajtot tettem végig, és ráhajtottam a tésztát. Elterítettem a kencét. Rá 1 doboz kukorica kevés sajt, az is csak titokban, és a gyerekek oldalán sűrűbben. Még egyszer megszórva oreganoval, be a 170 fokos sütőbe.

Amíg sült (csütörtök este) bespékeltem szűk másfél kg lehártyázott fehérpecsenyét kb. 15 dkg füstölt szalonnával.
Kis lábosba tettem, hogy minél kevesebb tejjel be tudjam fedni, péntek este leöntöm róla a tejet, és olajban pácolom tovább, többször forgatom. Készülök ugyanis a vasárnapi szülinapi vadasra.

(2 óra se telt bele és már megsült és le is írtam)
Még egy hír: csütörtök reggel --3,5 kg-nál tartottam (2 hét)!

Nincsenek megjegyzések: